ایمیل سرد یا تماس سرد؟ کدامیک برای جذب مشتری بهتر است؟، روشی که نمایندگان فروش از راه دور برای ارتباط اولیه با مشتری از آن استفاده میکنند در میزان پاسخ گویی و ادامهی مسیر بسیار موثر است. به جای آنکه با توجه به تمایلات شخصی خودتان تصمیم بگیرید که چه زمانی با یک مشتری تماس تلفنی برقرار کنید و چه زمانی یک ایمیل بفرستید، از روشی استفاده کنید که پاسخ بهتری از مشتری دریافت کنید.
ایمیل سرد در مقایسه با تماس سرد
تماس سرد و ایمیل سرد هردو در نوع خود موثر هستند. ظرفیت و راحتی در برابر ارتباط مستقیم است که تفاوت ایجاد میکند. به طور کلی ایمیل سرد راحتتر بوده و به اندازه مذاکره و تماس تلفنی زمانگیر نیست، اما تماس سرد در دریافت یک پاسخ صریح و مشخص موفقتر است.
تماس و مذاکره تلفنی سرد نسبت به ایمیل شخصیتر بوده و مستقیماً با مشتری ارتباط برقرار میکنید. ممکن است مشتری صراحتاً به شما “نه” بگوید. همچنین تماس و مذاکره تلفنی از ایمیل ظرفیت بیشتری دارد. چون حین گفتگو میتوانید براساس نیازهای مشتری استراتژی خود را عوض کنید. با این وجود تماس تلفنی معایبی هم دارد. چون در اصل شما مزاحم فرد میشوید. بسیاری از مردم ممکن است پاسخگو نباشند، یا وقتی با آنها تماس تلفنی بگیرید آزرده شوند.
مهمتر اینکه اگر تماس یا مذاکره تلفنی خوب پیش نرود ممکن است خودتان هم خسته شوید. همچنین تماس یا مذاکره تلفنی نسبت به ایمیل هزینه بر و کم تاثیرتر است. اگر دائم با مشتریها تماس یا مذاکره تلفنی ناموفق داشته باشید ممکن است به شهرت شرکت لطمه وارد شود.
ایمیل سرد در برابر مشتری روش دیگری را پی میگیرد. ارزانتر و تاثیرگذارتر است، و برای طیف گستردهای از مشتریها ارسال میشود. زمانی که میخواهید برای یک تماس و مذاکره تلفنی اختصاص دهید میتوانید چند ایمیل ارسال کنید. میتوانید در ایمیل محتوای جذاب و آگاهی دهنده، جدولها و مفاهیمی که پشت تلفن صحبت کردن دربارهشان سخت است را بنویسید.
ایمیل مانند تماس تلفنی مزاحمت ایجاد نمیکند، بنابراین مشتری حتی در صورت “نه” گفتن مودبانه جواب میدهد. شاید این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، اما در بلندمدت تفاوت ایجاد میکند.
ایمیل به صورت خودکار ارسال و هدایت میشود، و به راحتی بین جمعیت زیادی توزیع خواهد شد. اما مهمترین ریسک ایمیل این است که خوانده نشود. شاید مشتریها هر روزه کلی ایمیل تبلیغات دریافت کنند. بنابراین رقابت سختی درمیان است. در بیشتر موارد ایمیلها مسدود شده، باز نشده یا حذف میشوند. بنابراین هر چقدر هم که محتوای جذابی داشته باشد بی نتیجه است.