بهینه سازی نرخ تبدیل به چه معناست و آن را از کجا باید شروع کرد؟
بهینه سازی نرخ تبدیل به چه معناست و آن را از کجا باید شروع کرد؟

بهینه سازی نرخ تبدیل به چه معناست و آن را از کجا باید شروع کرد؟، بسیاری از کسب و کارها برای بهبود رتبه، افزایش بازدید و کلیک برای وب سایت‌ها تلاش می‌کنند. اما تنها افزایش بازدید و کلیک مهم نیست. شما باید بتوانید این ورودی‌ها را طوری جهت دهید که بتوانید به هدف‌های مهم خود در هر صفحه یا سایت برسید. برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید باید تلاش کنید حتی ورودی‌های وبلاگ را نیز به سمت فروشگاه هدایت کنید. یا اگر در یک لندینگ هدف شما عضویت افراد در خبرنامه است باید سعی کنید ورودی‌ها را به نحوی به سمت عضویت هدایت کنید. در ادامه درباره نرخ تبدیل و بهینه سازی نرخ تبدیل بیشتر صحبت می‌کنیم.

بهینه سازی نرخ تبدیل به چه معناست؟

با توجه به توضیحاتی که تا این قسمت داده شد، قطعا متوجه شده‌اید نرخ تبدیل چقدر اهمیت دارد. بسیاری از کسب و کارها با هزینه‌های بسیار سعی در برندینگ و جذب مخاطب به شیوه‌های مختلف دارند تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند اما وقتی مخاطب وارد صفحه فرود می‌شود به خوبی به سمت هدف هدایت نمی‌شود.

با تغییرات ساده می‌توانید نرخ تبدیل را بهینه کنید اما اعمال همین تغییرات ساده می‌تواند سخت باشد. بهترین روش A/B تست است تا بتوانید به بهترین صورت نرخ تبدیل را بهینه کنید.

افزایش نرخ تبدیل به این معناست که بیشتر ترافیک سایت شما به اقدامات معنی داری تبدیل می‌شود که باعث پیشرفت کسب و کار شما خواهد شد، خواه این پیشرفت به معنای پر کردن یک فرم برای درخواست قیمت برای خدمات تعمیر و یا خرید باشد.

نرخ تبدیل پایین می تواند ناشی از مشکلات زیر باشد:

  • طراحی سایت و صفحه فرود شما جذاب و کارآمد نیست.
  • پیشنهاد (خدمات یا محصولات) شما جذاب و ارزشمند نیست.

بهینه سازی نرخ تبدیل را از کجا شروع کنیم؟

بهینه سازی نرخ تبدیل ابتدا با تعیین اهداف تبدیل برای هر صفحه وب یا صفحه برنامه مشخص می‌شود. معیارهای موفقیت وب سایت یا برنامه شما بستگی به اهداف شما دارد. به عنوان مثال، اگر محصولاتی را بصورت آنلاین می‌فروشید، ممکن است خرید برای شما هدف باشد. اگر محصولات یا خدمات را به مشاغل می فروشید، ممکن است تعداد سرنخ هایی که وب سایت شما جمع آوری می‌کند هدف شما باشد. برخی از اهداف تبدیل رایج که بر اساس نوع صنعت سازماندهی شده اند به صورت زیر است:

رسانه : مشاهده صفحات، تعدا نمایش تبلیغات، اشتراک خبرنامه، مشارکت در محتوا

تجارت الکترونیک: فروش محصولات، افزودن به سبد خرید، میزان تکمیل سبد خرید، ثبت نام خبرنامه ایمیل

سفر:  رزرو، خریدهای جانبی

B2B : سرنخ‌های تولید شده، معاملات بسته شده

هنگامی که معیارهای تبدیل را برای تعاملات دیجیتالی خود با مخاطبان خود تعیین کردید، می‌توانید تلاش کنید تا تجربیات مشتریان دیجیتالی خود را از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل بهبود بخشید.