5 اصل اساسی برای افزایش فروش موفق
5 اصل اساسی برای افزایش فروش موفق

5 اصل اساسی برای افزایش فروش موفق، رسیدن به نقطه موفقیت در فروش و بسته شدن معاملات همیشه سخت است. فرقی نمی‌کند که مشتری شما چقدر در طول جلسه پرزنت تحت تاثیر قرار گرفته باشد یا چقدر مشتاق خرید از شما باشد، همیشه امکانی برای شکست در معاملات وجود دارد. آنها تصمیم می‌گیرند که خرید خود را چند ماه به تعویق بیاندازند یا اینکه در مورد قیمت محصول هنوز مردد هستند.

5 اصل اساسی برای افزایش فروش موفق

جواب بله یا خیر مشتری به چیزی فراتر از سوالات و جملات شما بستگی دارد، اما همانطور که حتما خودتان نیز تجربه کرده‌اید استفاده از تکنیک های فروش خاص و سوالات مناسب می‌تواند تغییرات بزرگی در سرنوشت معاملات ایجاد کند اما پیش از هرچیز بهتر است بدانیم به طور کلی برای به نتیجه رسیدن معاملات باید چه اقداماتی را انجام دهیم.

1- تحقیق کنید

اگر می‌خواهید راز فروش در یک جمله به شما گفته شود، تحقیق کنید. تفاوت بین یک تماس سرد موفق و ناموفق در همین نکته یعنی تحقیق کردن نهفته است. شما باید تحقیق در مورد مشتری بالقوه خود را قبل از تماس یا ارسال ایمیل انجام دهید. داشتن اطلاعات و درک پیشینه افراد قبل از صحبت کردن با آنها می‌تواند کمک کند مکالمه موثرتری داشته باشید و در نتیجه فروش موفق خود را افزایش دهید.

هیچ دو مشتری‌ای مانند هم نیستند، بنابراین باید برای تحقیق در مورد تک تک آنها وقت بگذارید، خوشبختانه امروزه از طریق اینترنت و سایت شرکت‌ها می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد مشتریانتان به دست آورید.

نکته اساسی درمورد تحقیق کردن این است که به یاد داشته باشید زمان زیادی صرف این کار نکنید. بهترین زمان برای پیگیری اولیه مشتری 5 دقیقه اول پس از ثبت درخواست اوست، بنابراین سعی کنید در همین 5 دقیقه طلایی اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

2- راه حل را برجسته کنید نه محصول

هر مشتری‌ای که به سمت ما می‌آید نیازی دارد، بنابراین اگر سعی کنیم این نیاز را کشف کنیم و بهترین راه حل را ارائه دهیم، قطعا فروش موفق بیشتری خواهیم داشت. بنابراین در زمان فروش سعی کنید به جای معرفی ویژگی‌های محصول در مورد مزایای آن و راه حل جامعی که ارائه می‌دهد گفتگو کنید. سعی نکنید محصولی را که به درد مشتری نمی‌خورد به او بفروشید با این کار ممکن است شما در کوتاه مدت سود کنید، اما در بلند مدت مشتری ناراضی برای خود تولید خواهید کرد. مشتریانی که تبلیغات منفی برای شما خواهند کرد.

3- اعتراضات مشتریان را مدیریت کنید

هر اندازه در کارتان مهارت داشته باشید بازهم با اعتراضات مشتریان روبرو خواهید شد. برای پیروزی در مذاکرات با مشتریان باید بتوانید این اعتراضات را مدیریت کنید. به آنها گوش دهید و همدلی خود را نشان دهید و سعی کنید نگرانی‌هایشان را برطرف کنید. سپس مذاکره را به سمتی که مدنظر دارید ببرید.

4- انتظارات را تعیین کنید

راز فروش فقط با یک جمله است: انتظارات مشتری را بشناسید و آن را مشخص کنید. انتظارات را در همان مراحل اولیه مذاکره تعیین کنید و پیش از درخواست مشتری برای جلسه پرزنت محصول سوالات خود را در مورد قسمت سخت و مهم معامله یعنی قیمت،زمان بستن معامله و…بپرسید. با این سوالات شما می‌توانید کیفیت سرنخ یا مشتری بالقوه خود را تعیین کنید و مشخص کنید آیا او واجد شرایط هست یا نه.

5- از قصد خرید مشتری بپرسید

پس از اینکه از ارائه راه حل به فرد و یا شرکتش اطمینان پیدا کردید، وقت آن است که به صورت شفاف از او بپرسید که آیا تمایل به خرید دارد یا نه. مشتری را تحت فشار قرار ندهید، اما از اینکه درخواست خود را برای پیشبرد معامله مطرح کنید نترسید.