محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟
محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟

محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟، اینستاگرام با بیش از ۷۴ میلیون کاربر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است. طبق آمار ارائه شده توسط فیسبوک، میانگین فعالیت کاربران زیر ۲۵ سال در اینستاگرام حدود ۳۲ دقیقه و افراد بالای ۲۵ سال حدود ۲۴ دقیقه در روز است. این شبکه اجتماعی روز به روز قسمت‌های جدیدی را به بستر خود اضافه می‌کند. در این میان بخش اکسپلور اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این بستر پرطرفدار به شمار می‌رود. اما اکسپلور اینستاگرام چیست؟ اینستاگرام باتوجه به فعالیت شما و دوستان‌تان، طبق الگوریتم مشخصی که دارد، پست‌های مختلفی را برای شما نمایش خواهد داد. با ما همراه باشید تا بیشتر با اکسپلور اینستاگرام آشنا شوید.

محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟

محتوای اکسپلور برای هر کاربر متناسب با علایق و فعالیت او ایجاد می‌شود و اکسپلور اینستاگرام هیچ دو کاربری شبیه یکدیگر نیست. اما سوال اینجاست که اکسپلور بر چه اساسی رفتار کاربر و الگوی فعالیت کاربران را شناسایی می‌کند و محتوای آن بر چه اساسی نمایش داده می‌شود؟

به نظر می‌رسد که محتوای نمایش داده شده در اکسپلور اینستاگرام بر اساس الگوریتم زیر انتخاب می‌شود:

  • پست‌هایی که کاربر قبلا با آن‌ها درگیر شده است.
  • پست‌هایی که به علت تولید محتوای خوب مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته‌اند.
  • محتوای نمایش داده شده بر اساس صفحاتی که کاربر دنبال می‌کند.

با توجه به موارد بالا، با شناخت این الگوریتم می‌توانیم برای رسیدن پست‌های اینستاگرام خود به اکسپلور کاربران بهتر برنامه‌ریزی کنیم.

نکته قابل توجه اینجاست که زیر پست‌های اکسپلور متنی به رنگ طوسی وجود دارد که دلیل نشان دادن پست را برای ما توضیح داده است. در ادامه با این دلایل بیشتر آشنا می‌شویم.

دلیل نمایش پست‌ها در اکسپلور چیست؟

دلیل نمایش داده شدن این پست‌ها می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

 پیشنهادهای اینستاگرام برای شما

اینستاگرام علاوه بر تحلیل رفتار و فعالیت هر کاربر، محتوای جدیدی که از قبل با آن‌ها برخورد نداشتید را به صورت رندوم (اتفاقی) در اکسپلور به شما نشان می‌دهد تا شاید در لیست علاقه‌مندی‌های‌تان قرار گیرد.

تعدادی از پست‌هایی که در اکسپلور اینستاگرام می‌بینید با این توضیح برای‌تان نمایش داده می‌شوند که پیشنهادهای اینستاگرام به شما هستند. بنابراین برخی از این پست‌ها بین کاربران محبوب بوده و نرخ مشارکت بالایی داشته و از این طریق به اکسپلور شما راه پیدا کرده‌اند.

این گزینه به ما کمک می‌کند تا با داشتن پست‌هایی با نرخ مشارکت بیشتر نسبت به سایر پست‌های خودمان به اکسپلور مخاطبان جدیدی راه پیدا کنیم. برای مثال زمانی که کاربران زیادی را با پست خود درگیر کردیم، احتمال دارد  دوستان آن‌ها هم پست ما را ببینند و به صفحه ما علاقه‌مند شوند.

پست لایک شده توسط دوستانتان

طبق الگوریتم تعریف شده برای اینستاگرام، از آن جایی که شما افرادی با علایق مشابه خودتان را دنبال می‌کنید پس احتمال می‌دهد که شما هم ممکن است این پست‌ها را دوست داشته باشید. به همین دلیل این پست‌ها با این توضیح وارد اکسپلور شما هم می‌شوند.

پست مشابه با محتوایی که قبلا لایک کرده‌اید

محتوای مورد علاقه شما با لایک کردن پست‌هایی در این زمینه برای اینستاگرام روشن می‌شود و در مقابل این شبکه اجتماعی پست‌های بیشتری را که شبیه به محتوای آن بوده را در اکسپلور اینستاگرام‌ به شما نشان می‌دهد.

پست محبوب در منطقه جغرافیایی شما

این متن زیر پست اکسپلور شما به این معنی است که محتوای نمایش داده شده در کشور یا شهر شما مورد توجه زیادی قرار گرفته و نرخ مشارکت بالایی داشته است. این توضیح را ممکن است زیر پست‌ افرادی که در محدوده جغرافیایی مشابه شما هستند هم ببینید، چون اینستاگرام تشخیص داده که ممکن است شما هم آن را دوست داشته باشید پس برای شما هم نمایش داده می‌شود.

محتوای مشابه با ویدیوهایی که تماشا کرده‌اید

وقتی شما ویدیویی را تا انتها یا فقط برای چند ثانیه تماشا می‌کنید حتی اگر آن را لایک نکنید، اینستاگرام متوجه علاقه شما به محتوای ویدیو می‌شود و ویدیوهای مشابه آن را در اکسپلور به شما نشان می‌دهد.

پست‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اید

هنگامی که محتوای پستی در اینستاگرام برای شما جالب باشد یا به آن علاقه داشته باشید، احتمالا آن را برای دوستان خود ارسال میکنید یا در استوری اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید. اینستاگرام با بررسی فعالیت شما نسبت به این نوع محتوا، متوجه علاقه شما به این پست‌ها می‌شود. در نتیجه محتوایی مانند آن‌ها را در اکسپلور اینستاگرام‌تان نمایش می‌دهد.

محتوای مشابه با پست‌هایی که ذخیره کرده‌اید

هنگامی که پستی را ذخیره می‌کنید یعنی به محتوای آن علاقه دارید و می‌خواهید هر زمان که دوست داشتید به آن دسترسی داشته باشید. اینستاگرام با تحلیل رفتار شما بر روی محتوای پست‌هایی که ذخیره می‌کنید متوجه علاقه شما می‌شود و محتوایی مشابه آن را در اکسپلور به شما نشان میدهد.