چند استراتژی قدرتمند محتوای بصری، یک محتوای بصری میتواند تا چه اندازه ما را در آمارها جلو ببرد. عاملی برای بیشتر دیده شدن و ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب باشد. هر چقدر که برند شما بتواند ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب داشته باشد، استراتژی محتوا ی شما قویتر و بازاریابی بهتری را به دنبال خواهد داشت. با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از استراتژی های قدرتمند محتوای بصری آشنا کنیم.
تصویر شاخص
بهترین جا برای استفاده: وبلاگ
نوشتن یک پست عالی در وبلاگ یک چیز است، واداشتن کسی برای خواندن آن پست هم داستان دیگر است. یک تصویر شاخص به شما کمک میکند تا در مورد پست وبلاگ خود بگویید و در عین حال، خواننده خود را برای کلیک کردن و دنبال کردن بیشتر مطلب، تشویق کنید.
هنگام انتخاب یا طراحی یک تصویر شاخص برای پست وبلاگ خود، به موضوع اصلی محتوای منتشر شدهی خود فکر کنید. آیا تصویری وجود دارد که به شما کمک کند این موضوع را به خوانندگان خود منتقل کنید؟ این درست به معنای آن است که احساسات آنها را با خود همراه میکنید و آنها را وادار به کلیک کردن و خواندن متن خواهید کرد.
اسکرین شات
بهترین جا برای استفاده: وبلاگ و شبکههای اجتماعی
هر زمان که شما در حال تصویرکردن چیزی هستید یا شواهدی را برای تایید ایده ارائه میدهید، اسکرینشاتها بهترین ابزار این کار هستند.
به عنوان مثال ثبتنام یا ساخت حساب جیمیل در گوگل، بدون داشتن جزئیات تصویری در هر مرحله، ممکن است کمی گیجکننده و سخت باشد. انتشار اسکرینشاتها از تمامی مراحل، به راحتی انجام مراحل را آسوده و قابل درک خواهد کرد.
دادههای بصری
بهترین جا برای استفاده: وبلاگ و شبکههای اجتماعی
وقتی نتایج یک مطالعه موردی را ارائه میدهید، از تجسم دادهها برای کمک به خوانندگان، خود در شناسایی سریع الگوها و روندها استفاده کنید. با به اشتراک گذاشتن اطلاعات به روشی که درک و هضم آن آسان باشد، اطمینان حاصل کنید که میتوانید توجه مخاطب خود را به آن جلب کنید.
تصویرسازی
بهترین جا برای استفاده: وبلاگ و شبکههای اجتماعی
گاهی اوقات ممکن است تصاویر مورد نظر خود را پیدا نکنید یا آنهایی که در اختیار شما وجود دارد برای وبلاگ شما مناسب نباشد. راه حل چیست؟ تصویرسازی کنید. تصویرهایی را که قبلا استفاده کردهاید، سفارشی کنید و آنها را مناسب مطالب وپستهای خود کنید. تهیه یک عکس از صفحه یا یک تصویر که به توضیح سریع ایده کمک میکند، ممکن است چالش برانگیز باشد. اینجاست که تصویرسازی به کار شما میآیند. آنها به توضیح مفاهیم به روشی آسان کمک خواهند کرد.
اینفوگرافیک
بهترین جا برای استفاده: وبلاگ و شبکههای اجتماعی
اینفوگرافیک یا گرافیک اطلاعرسان نوعی قدرتمند از محتوای تصویری هستند. تکنیکی ترکیبی از اطلاعات (information) و گرافیک (graphics) است که با استفاده از آن، اطلاعات را به صورت دیداری در اختیار مخاطب قرار میدهند. نمودارها، تصاویر، موشن گرافیک، متن و داستانگویی از جمله ابزارهای اینفوگرافیک است.
یشترین اطلاعاتی که مغز ما توانایی دریافت و ثبت آن را دارد در حوزهی اطلاعات بصری هستند. به همین دلیل است که اینفوگرافیک با هدف انتقال پیام با موثرترین روش و کوتاهترین زمان، روی کار آمد. با استفاده از آنها میتوان یک موضوع را به آسانی قابل درک کرد.