هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی ، بخشی از تبلیغات و بازاریابی بوده که توسط بازاریابها مورد استفاده قرار میگیرد.
در این روش از تبلیغات، هدایایی ارائه میگردد که مربوط به رویدادها، سیمنارها، کنفراسنها و نمایشگاه های تخصصی میباشد. با توجه به حضور افرادی که در نمایشگاه هستند میتوان کالا و تبلیغات را در نظر گرفت و به افراد مشخصی ارائه نمود.
اهمیت هدایای نمایشگاهی
اهمیت هدایای نمایشگاهی ، با در نظر گرفتن جایگاه ارائه هدیه نمایان میشود. از زمانهای گذشته تا اکنون، هدیه دادن بخشی از رفتارهای انسان دوستانه و صمیمانه میان افراد بوده است. در دنیا و عالم کسب و کار و تجارت، هدیه دادن نقش مهمی در جذب مشتریان ایفا میکند. با توجه به تنوع جشنواره و نمایشگاهها در بخشها و زمینه های متعدد، امکان هدیه دادن به اشخاص مختلف با گرایشهای متفاوت نسبت به محصولات نمایشگاه، وجود دارد.
زمانی که در غرفه نمایشگاه به افراد مختلف هدیه داده میشود، نام و نشان اطلاعاتی که بر روی هدیه درج شده است، در ذهن افراد ماندگار میشود. از تأثیرات مثبت هدیه در نمایشگاه این است که میتوان به صورت تخصصی به افراد در حوزه های مختلف نگاه کرد.
بهترین هدیه تبلیغاتی
بهترین هدیه تبلیغاتی ، در نمایشگاه متعلق است به کالاهایی که به نحوی با موضوع نمایشگاه مرتبط باشد. از جمله وسایلی که در نمایشگاه هدیه داده میشود میتوان به تقویم رومیزی، فلش مموری، لوازم اداری، لوازم مهندسی، لوازم مدیریتی، کیف، بسته های آموزشی با موضوعات مختلف، شکلات ها و شیرینی های کوچک تبلیغاتی، بروشور و کاتالوگ، کتاب های تبلیغاتی، خودکار و لوازم التحریر تبلیغاتی، هدایای جدید، هدایای خلاقانه تبلیغاتی، اسباب بازی های تبلیغی، لوازم آرایشی و بهداشتی تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.
نتیجه گیری: در نمایشگاه لازم است هدایایی جهت معرفی خدمات و برند مشخصی به مشتریان و مخاطبان ارائه گردد. توجه به موضوع اصلی نمایشگاه، کمک زیادی در انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی میکند.