ایده هایی برای تولید محتوا در سایت و فضای مجازی

ایده هایی برای تولید محتوا در سایت و فضای مجازی، امروزه اینترنت نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات پیدا کرده به طوریکه در علم مارکتینگ زیر شاخه‌ای به نام دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده است. یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی در اینترنت، بازاریابی محتوایی است. یعنی کسب و کار شما باید یک سایت داشته یا در شبکه‌های اجتماعی مناسب صفحه‌ای داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به شما ایده هایی در زمینه تولید محتوا در سایت آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید بنویسید.

امروزه افراد اگر قصد خرید کالایی داشته باشند ابتدا سری به گوگل می‌زنند، اطلاعات کاملی درباره آن کالا کسب می‌کنند و سپس انتخاب می‌کنند. پس اگر سعی کنید کاربران را در خرید کردن راهنمایی کنید، یک محتوای جالب و پربازدید خواهید داشت.

البته دقت کنید که باید این قالب محتوا مرتبط با کسب و کار شما باشد. اگر محصولی برای فروش دارید هرچه زودتر شروع کنید و درباره محصولات خود یک راهنما تهیه کنید. اگر فروشگاهی هستید که محصولات برندهای مختلف باید نوشتن راهنمای خرید را در تقویم محتوایی خود قرار دهید.

در هر صورت توصیه می‌کنیم در حوزه کسب و کاری خود بگردید و یک راهنمای خرید خوب برای مخاطبانتان بنویسید. برای مثال اگر سایتی با موضوع تکنولوژی دارید می‌توانید راهنمای خرید گوشی موبایل برای کاربران خود بنویسید.

چک لیستی از بایدها تهیه کنید.

لیستی از بایدها تهیه کنید. به حوزه کسب و کار خود دقت کنید. ببینید اگر مخاطب قصد داشته باشد در این حوزه موفق شود، یا اگر مشکلی داشته باشد و بخواهد آن را حل کند چه کارهایی باید انجام دهد؟ این کارها را به ترتیب و به صورت یک چک لیست بنویسید و برای هر مورد توضیح کاملی ارائه دهید. مطمئن باشد این نوع محتوا از پربازدیدترین‌های سایتتان خواهد بود.

چک لیستی از نبایدها تهیه کنید.

همانطور که بایدها می‌توانند به محتوایی جذاب تبدیل شوند؛ نبایدها نیز می‌توانند جذاب باشند. برای رسیدن به موفقیت در یک زمینه خاص، نگهداری، نصب؛ تعمیر از یک وسیله و … نبایدها چیست؟ به مثال عنوان مواردی که نباید در رزومه بیاورید. مواد خوراکی که نباید هنگام وزن کم کردن بخورید را در ذهن داشته باشید.

قطعا شما با توجه به کسب و کار خود می‌توانید چنین ایده تولید محتوا به همین خوبی داشته باشید.

محتوای بررسی محصول تولید کنید.

اگر کسب و کار شما فروش آنلاین است، محصولات بسیاری برای نقد و بررسی دارد و موضوع برای تولید محتوای پرمخاطب برایتان کم نیست. محصولی را انتخاب کنید و به بررسی ویژگی‌ها، قیمت، عملکرد، کیفیت و … آن بپردازید.

البته این نوع محتوا برای همه کسب و کارها کاربرد دارد. کافیست کمی تحقیق کرده و به بررسی محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار خود بپردازید.