چرا نباید از محتوای بصری غافل شویم؟

چرا نباید از محتوای بصری غافل شویم؟، محتوای بصری ماندگارترین راه برای حفظ جزئیات است. اگر این جمله به گوش شما برسد، چه تصوری از معنای آن خواهید داشت؟ وقتی از محتوای بصری صحبت می‌کنیم، ذهن‌تان شما را به سمت چه محتواهایی هدایت می‌کند؟ بله درست است! هر محتوایی که قابل دیدن باشد می‌تواند به عنوان یک محتوای بصری در دسته‌بندی‌های مختلف قرار بگیرد. آمار نشان می‌دهد که افراد وقتی یک تصویر را تماشا می‌کنند، مدت زمان بیشتری در ذهن خود آن را نگه ‌داشته و مرور خواهند کرد. این جادوی تاثیرگذاری محتوای دیداری است. به همین دلیل است که افراد در بازاریابی محتوایی همیشه توجه ویژه‌ای به محتواهای دیداری دارند و اهمیت استفاده از آن را در استراتژی محتوا‌ ، به خوبی درک کرده‌اند.

محتوای بصری چیست؟

با شنیدن نام محتوای بصری، می‌توان درک آسانی از مفهوم و چیستی آن پیدا کرد: هر محتوایی که بر پایه دیدار و تصویر باشد، زیرمجموعه‌ محتوای بصری قرار می‌گیرد.

با همه‌ی آن‌ چه که گفته شد، شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که آیا تنها محتوای دیداری می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز بازاریابی باشد؟ ما در بخش بعد به سراغ این سوال رفته‌ایم که چرا نباید از محتوای بصری غافل شد و آمارها در واقعیت به ما چه می‌گویند!

چرا نباید از محتوای بصری غافل بشوید؟

وقتی که مردم اطلاعات را می‌شنود؛ احتمالا سه روز بعد، فقط ۱۰% از این اطلاعات را به یاد آورند. با این حال اگر یک تصویر مربوطه، با همان اظلاعات جفت شود، افراد ۶۵% از اطلاعات را سه روز بعد، همچنان به خاطر خواهند داشت.
آمارهای مربوط به استفاده‌ی وب‌سایت‌ها و بازاریابی محتوایی که از محتواهای دیداری و بصری استفاده‌ می‌کنند، به طرز شگفت‎آوری هرسال رشد بیشتری را نسبت‌ به سال‌های گذشته‎‌ی خود نشان می‌دهند. شاید به همین دلیل است که می‌توان گفت: «درچیدمان استراتژی محتوا ، نباید از محتوای بصری غافل شد.» برای مثال ۷۰% شرکت‌ها در بازاریابی محتوایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌تواند شامل محتوای بازاریابی بصری هم باشد. بیشترین شکل اصلی رسانه‌های مورد استفاده در بازاریابی محتوا، ویدیو و موشن گرافیک‌ ها است.
۸۰ درصد بازاریابان، از دارایی‌های بصری مختلفی در بازاریابی خود استفاده می‌کنند. در این میان، ابزار ویدیویی به تنهایی ۶۳% آمار را به خود اختصاص داده است.
۱۱% بازاریابان B2C، بیشتر از بازاریابان B2B می‌گویند که محتوای بصری مهم‌ترین نوع محتوای امروز است. این در حالی است که در دوسال گذشته، میزان استفاده از فیلم‌های موبایلی، تقریبا ۱۰ میلیون دقیقه در روز گزارش شده است. پروژه‌ سیسکو که ترافیک اینترنت جهانی را زیرنظر دارد، طبق آمارهای خود گفته‌ است که تا سال ۲۰۲۱، ۸۲% از کل ترافیک اینترنت مصرف‌کنندگان را محتوای ویدیویی تشکیل می‌دهد.
همه‌ی این آمار به راحتی می‌توانند گویای اهمیت محتوای بصری در استراتژی محتوا برای بازاریابان باشند.