۶ نکته کاربردی برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام، برخلاف صفحه اصلی اینستاگرام که پستهای صفحاتی که آنها را دنبال کردهاید به شما نشان میدهد، الگوریتمی که برای اکسپلور در نظر گرفته شده بر اساس بازتاب فعالیت و علایق شما در اینستاگرام است و با این که شما چه صفحههایی را دنبال کردهاید ارتباط مستقیمی ندارد. برای دسترسی به این بخش در صفحه اینستاگرام خود، گزینهای که به شکل ذره بین است و بین دو علامت + و خانه قرار دارد را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم 6 نکته کاربردی برای نمایش محتوا در اکسپلور را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.
۶ نکته کاربردی برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام
دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام یکی از بهترین روشهای جذب مخاطب است. اما چگونه میتوان به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کرد؟ در ادامه نکانی را با هم بررسی میکنیم که به شما کمک میکند تا پستهای صفحه شخصی یا برندتان را به اکسپلور ببرید و مخاطبان تازهای پیدا کنید.
به پرسونای مخاطب خود توجه کنید
اهمیت دادن به مخاطب میتواند بین به اشتراک گذاشته شدن محتوا یا نادیده گرفتن آن تفاوت ایجاد کند. قبل از هر چیزی شما نیاز دارید مخاطبان خود را بشناسید تا مطابق با علایق و ویژگیهای آنها محتوا تولید کنید.
برای تولید محتوای مناسب ابتدا باید بدانید که کاربران با چه نوع محتوایی تعامل بیشتری دارند و مخاطب هدفتان کیست؟ آنها به چه چیزی علاقهمند هستند؟ چه کسانی را در اینستاگرام دنبال میکنند؟
محتوای اکسپلور را بررسی کنید
سعی کنید محتوای اکثر پستهای اکسپلور را بررسی کنید تا موضوعات مورد علاقه کاربران را بشناسید و در آن زمینهها تولید محتوا کنید.
از قابلیت جستجوی اینستاگرام استفاده کنید
با استفاده از قابلیت جست و جو اینستاگرام محتوای محبوب کاربران را در منطقه جغرافیاییتان بشناسید. برای استفاده از آن وارد صفحه اینستاگرام خود شده و در قسمت جست و جو، گزینه Places را انتخاب کنید و محدوده دقیقتری از موقعیت جغرافیایی خود بدهید.
از هشتگها به خوبی بهره ببرید
هشتگها از گم شدن محتوایتان میان انبوه پستهای اکسپلور اینستاگرام جلوگیری میکنند. استفاده از هشتگها به صورت درست بسیار مهم است چون هشتگها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در سئو هستند.
برای نتیجه بهتر سعی کنید اصلیترین و پرطرفدارترین هشتگهای مربوط به زمینه مورد نظرتان را پیدا کرده و از آنها در کپشن پستهایتان استفاده کنید.
با استفاده از هشتگهای مناسب برای پستهایتان میتوانید کاری کنید که صفحه اینستاگرامتنان بیشتر در معرض دید مخاطبان علاقهمندان قرار بگیرد، تعداد فالوئرهایتان افزایش یابد و در نهایت بازدید پستهای اینستاگرامتان روز به روز بیشتر شود.
راههای مختلف برای افزایش نرخ تعامل را به کار بگیرید
هر چه پست اینستاگرامتان لایک و کامنت بیشتری دریافت کند، شانس بیشتری دارید تا پست مورد نظر در صفحه اکسپلور نمایش داده شود.
زمانی که عکس یا ویدیویی را منتشر میکنید، به این فکر کنید که چگونه میتوانید دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید؟ برای مثال اگر برای صفحه اینستاگرامتان استوری میگذارید، مطمئن شوید لوکیشن خود را مشخص کردهاید، زیرا با ثبت لوکیشن شانس خود را برای دیده شدن در استوری کاربران منطقه زندگی خود افزایش میدهید.
محتوای متنوع برای اینستاگرام تولید کنید
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است که در ابتدا فقط امکان اشتراک گذاری تصاویر در آن وجود داشته است، اما امروزه بخشهای مختلفی از جمله به اشتراک گذاشتن پستهای اسلایدی، ویدیو در IGtv و … نیز به آن اضافه شده است.
سعی کنید تا جای که ممکن است فقط از یک فرمت خاص در پستهایتان استفاده نکنید و از ایدههای مختلف برای ایجاد قالبی جذاب برای صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.
از این روش برای متنوع کردن محتوای استوری اینستاگرام نیز میتوان بهره برد، برای مثال میتوانید از ویدیوها و متن ها در استوریهایتان استفاده کنید.